جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1276
افلاطون در زمان به عنوان یک پدیده کیهانی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Lorenzo Lazzarini
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه تفسیری اصیل از گزارش زمان در تیمائوس (37c6-39e2) ارائه می دهد، و استدلال می کند که زمان در افلاطون به بهترین شکل به عنوان یک پدیده کیهانی تصور می شود. در بخش اول، دیدگاه من از جنبه‌های مهم در تقابل با خوانش اجماع قرار می‌گیرد، که بر تعریف متافیزیکی تمرکز دارد (زمان تصویر متحرک ابدیت است، 37d5) و اهمیت کیهان و سیارات را در آفرینش زمان کم‌اهمیت می‌کند. من خوانش استاندارد αἰών را به عنوان «ابدیت» رد می‌کنم و در عوض آن را به‌عنوان ویژگی ضروری برای الگوی موجود زنده در نظر می‌گیرم. از این رو به این نتیجه می رسد که خلقت زمان - که تصویر αἰών است - برای موجود زنده کیهانی ضروری است. با این حال، زمان به بهترین وجه به عنوان یک پدیده کیهانی تعریف می شود، زیرا توسط حرکت زنده کیهان تشکیل شده و با چرخش های مرئی سیارات شناسایی می شود. در ادامه پایان نامه، دو جنبه اساسی از روایت افلاطون را بررسی می کنم که نیاز به بررسی بیشتر دارد - زندگی و ساختار. در بخش دوم، بر تاریخ معنایی αἰών تمرکز می کنم و استدلال می کنم که در افلاطون، αἰών در رابطه با زمان، کارکردی پارادایماتیک پیدا می کند، در حالی که همچنان هسته معنای سنتی خود را به عنوان «طول عمر» حفظ می کند. در واقع، αἰών و زمان هر دو توسط افلاطون به عنوان کلیت های زندگی تعریف می شوند، اگرچه αἰών شامل یک وحدت تقسیم نشده است، در حالی که زمان در توالی هایی از اجزا تشکیل شده است که یک کل را تشکیل می دهند. در بخش سوم، من بر این تمرکز می کنم که چگونه سیارات دوره های روح کیهانی را قابل مشاهده می کنند و در نتیجه، ساختار بی شمار زمان را به نمایش می گذارند. این ساختار در واقع شامل الگوهای قابل مشاهده تغییر پیکربندی سیارات است. با انجام این کار، آنها دنباله هایی از واحدها را مشخص می کنند که بهینه بودن آنها زمان را به بهترین نمونه اعداد در دنیای فیزیکی تبدیل می کند.
کرامت افراد: اخلاق کانتی و فایده گرایی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Lucas Sierra Vélez
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این اثر تلاشی است برای توسعه یک چارچوب کلی اخلاقی، محصول ترکیب اخلاق کانتی و فایده‌گرایی، و به ما گزارشی اساسی از منزلت افراد و ساختار جامعه اخلاقی ارائه می‌کند. یک دکترین کانتی از کرامت انسانی و یک مفهوم مرتبط از ماهیت اخلاق وجود دارد که باید با هم برای ارائه چارچوب مفهومی اساسی در نظریه اخلاقی در نظر گرفته شود. با این حال، مفهوم اخلاقی که در داستان کانتی دخیل است نه تنها حیثیت انسان ها را به عنوان موضوعات اخلاقی، بلکه حیثیت (وضعیت اخلاقی ویژه) همه موجودات ذی شعور را نیز می شناسد، که از این رو به عنوان افرادی برای اهداف اخلاقی به حساب می آیند. این مورد نشان داده می‌شود که با استدلالی برای فایده‌گرایی (که به‌عنوان یک دیدگاه فنی در فلسفه گرفته می‌شود) با چارچوب اصلی کانتی که قبلاً وجود دارد، سازگار است، استدلالی که شامل جدا کردن فایده‌گرایی از نتیجه‌گرایی و رفاه‌گرایی و تفسیر آن به عنوان یک آگاپیست است. دکترین (یعنی به عنوان یک فلسفه عشق عملی یا خیرخواهی مبتنی بر عقلانیت).
نانسی و هگل: فلسفه اجتماع، انفراد و هستی ارتباطی
نویسنده:
Leda Richarda Walnut Channer
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه ادعای نانسی را در مقاله "عشق شکسته" توسعه می دهد که می توان عناصر فلسفه حق هگل و پدیدارشناسی روح را به دلیل شرح هایی که در مورد هستی رابطه ای ارائه می دهند، خواند، علیرغم اینکه برای نانسی ساختار دیالکتیکی من استدلال خواهم کرد که برای نانسی، موقعیت هایی که هگل آنها را خودآگاهی و دولت می نامد به ترتیب به عنوان تکینگی و اجتماع بهتر درک می شوند، که هر دو روابطی هستند که باید تجربه شوند نه کارهایی که باید به دست آیند، و علاوه بر این، همان رابطه هستند، همان وضعیت هستی من استدلال خواهم کرد که پروژه یکسان سازی دیالکتیکی هگل را می توان به عنوان پروژه ای دید که می کوشد این هستی غیرقابل ارائه چندگانه مشکل ساز را به هویتی منفرد تبدیل کند که حضور دارد. در حالی که پژوهش حاضر نانسی مشغله نانسی را با فلسفه هگل تایید می کند، همانطور که دو کتاب نانسی در مورد هگل نشان می دهد، در حال حاضر هیچ مطالعه ای در ادبیات ثانویه در مورد دریافت نانسی از فلسفه هگل به طور کلی وجود ندارد، چه رسد به تمرکز خاص بر اجتماع و هستی اجتماعی. بنابراین، این پایان نامه به دنبال ارائه مسیری از دریافت نانسی از فلسفه هگل است، که هر دو آثار نانسی در مورد هگل، اظهار نظر گمانه زنی و بی قراری منفی و دو اثر شناخته شده را که به طور خاص با جامعه و هستی اجتماعی مرتبط هستند، یعنی The Inoperative را پوشش می دهد. اجتماع و مفرد بودن جمع. بعلاوه، در پی آن خواهد بود که دریافت نانسی از هگل را در مقابل پس‌زمینه‌ای از دریافت‌های مارکس، دریافت‌های مختلف فرانسه در قرن بیستم و نیز گزیده‌ای از آن‌هایی که از سنت تحلیلی هستند، قرار دهد. در پایان، پس از خواندن مقاله نانسی، "غافلگیری رویداد"، من استدلال می کنم که هگل آنچه را که نانسی خود "حادثه" بودن موقعیت های اجتماع و تکینگی می نامد از دست می دهد، در نتیجه او به نمونه های تفکیک شده می رسد یا لحظه ها به جای حرکتی که او آرزویش را دارد. در نهایت، من استدلال خواهم کرد که پاسخ نانسی به مشکل تلاش برای حفظ رویداد-بودگی رویداد، برانگیختن موقعیت جدایی و پیوند همزمان، یا گذاشتن نام خاص خود، تعجب، به آن است.
زریسنهایت و روانکاوی فلسفه، آموزش و بوم شناسی رسانه در زمینه ژاپن
نویسنده:
Joff Peter Norman Bradley
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به عنوان یک کار شیزوکاوی کاربردی، بر مسائل اجتماعی، عاطفی و آموزشی مربوط به فناوری های ارتباطی و شکست و پیشرفت های افرادی که از این فناوری ها استفاده می کنند، به ویژه در موسسات آموزشی تمرکز دارد. توجه دقیقی به ماهیت "جوامع کنترل" (Deleuze, 1992) در زمینه های آموزشی آسیایی شده است. مفهوم اصلی این تز این است که بحران در جوامع مدرن را می توان به صورت اکتشافی با استفاده از مفاهیم زریسنهایت و اسکیزوآنالیز توضیح داد. این پایان نامه استدلال می کند که اسکیزونال می تواند به عنوان یک ابزار سیاسی و فرهنگی با کاربرد و ارتباط گسترده در کاوش و توضیح حوزه های مربوط به آموزش، زبان، ارتباطات و عاطفه استفاده شود. با تکیه بر نمونه‌های خاص، این پایان‌نامه به بررسی افول نوشتن، انفعال بومی، جدایی و تنهایی به عنوان اشکال برجسته اسکیزوفرنی اجتماعی در شرق آسیا می‌پردازد. در صورت امکان، من از مفهوم زریسنهایت یا کاپوت پاره شده استفاده می کنم تا قدرت پرسشگری این پایان نامه را به عنوان ابزاری برای توضیح پدیده اجتماعی (یک) معاصر آزمایش کنم. این پایان نامه به تشریح آثار فردی و مشترک ژیل دلوز و فلیکس گاتاری و همچنین فلسفه برنارد استیگلر می پردازد. این پایان نامه با پرداختن به اثرات منفی فناوری و گسترش آسیب شناسی ها و بیماری های روانی در ژاپن و فراتر از آن، به حوزه های تفکر و فلسفه قاره ای و مطالعات آموزشی انتقادی کمک می کند.
خلق جامعه به مثابه یک اثر هنری: به سوی یک منطق تخیلی دربه کنش در "نقد عقل دیالکتیک" سارتر
نویسنده:
Austin Hayden Smidt
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : نقد عقل دیالکتیکی ژان پل سارتر عموماً به عنوان اثری از هستی شناسی اجتماعی و/یا نظریه اجتماعی هنجاری خوانده می شود. پروژه حاضر پیشنهاد می کند که بهتر است به CDR به عنوان یک تحقیق اکتشافی، به عنوان یک تحقیق رسمی و منطقی در ساختارهای رسمی ابتدایی تاریخ نگرش شود. هنگامی که هرمنوتیک هستی‌شناختی و هنجاری به سمت قرائت هیپومنطقی هماهنگ می‌شود، CDR به متن اولیه نظریه انتقادی تبدیل می‌شود که می‌تواند به نظریه‌پردازان آینده هم در تحلیل شرایط مادی و هم در پیشنهاد مسیرهایی برای پراکسیس رهایی‌بخش کمک کند. این پایان نامه به دو بخش تقسیم می شود. بخش اول تحلیلی از ساختارهای رسمی و منطقی کلیدی در نقد عقل دیالکتیکی ژان پل سارتر است. قابل فهم بودن آنها نتیجه خوانش تازه از متنی است که یا نسبتاً نادیده گرفته شده یا به روشی خاص و از پیش تعریف شده خوانده شده است. این خوانش از طریق یک رویکرد تفسیری به چالش کشیده می شود، در حالی که با چهره های کلیدی رویکرد تفسیری استاندارد نیز درگیر می شود. هدف این نیست که مفسران قبلی را لکه دار کنیم، زیرا این کار به شدت مدیون آنهاست، بلکه پیشنهاد اصلاحی جزئی است که غنای پنهان این متن را قادر می سازد آشکار شود. در پایان بخش اول، حالت‌های مختلف «گروه‌های عملی» با ارزش رسمی، منطقی و اکتشافی آن‌ها درک خواهند شد. این به ما امکان می‌دهد نظریه‌ای درباره یک گرایش منطقی بسازیم که «منطق تخیلی کنش» نامیده می‌شود که در برابر کنترل سلطه‌جویانه سریال مقاومت می‌کند. بخش دوم این مفاهیم را با کارهای اولیه سارتر در مورد تخیل پیوند می‌دهد و راه‌های بیشتری را پیشنهاد می‌کند که از طریق آن‌ها می‌توان چنین ازدواجی را با تحلیل گرایش‌های منتخب از گرایش‌های اخیر در فلسفه قاره‌ای تقویت کرد. نتیجه این است که درک تازه‌ای از «منطق زنده کنش» در نقد عقل دیالکتیکی به‌عنوان «منطق تخیلی کنش» پدیدار می‌شود، که به موجب آن تخیل به لحظه‌ای نهفته و نهفته از خود پراکسیس در تضاد فعال خلاقانه دائمی تبدیل می‌شود. شرایط سریال با گنجاندن تخیل در منطق عمل زنده سارتر، دو نتیجه به دست می آید: 1) با توضیح بیشتر منطق روابط قدرت پویا که زندگی اجتماعی را تشکیل می دهند، مجموعه ای قوی تر از ابزارهای تحلیلی پدیدار می شوند که با آن نظریه اجتماعی و سیاسی جدید می تواند توسعه یابد. و 2) با نظریه‌پردازی روش‌هایی که از طریق آنها می‌توان چنین منطقی را در دگرگونی دائمی زندگی به کار گرفت، یک تفکر خلاقانه، آینده‌نگر و اتوپیک ایجاد می‌شود.
آناتومی منطق کانت: منطق و روش در فلسفه انتقادی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Johannes Theodoor Zinkstok
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به وسعت مفهوم امانوئل کانت (1724-1804) از منطق می پردازد. این رشته رشته های منطقی مختلفی را که او متمایز کرده است مورد مطالعه قرار می دهد، مرزبندی متقابل آنها را در نظر می گیرد و محتوای آنها را تحلیل می کند. در نتیجه، بینش های جدیدی را در مورد تعدادی از مضامین شناخته شده کانتی در زمینه منطق و روش ارائه می دهد.
علم جدید: تحقیق تاریخی هرودوت و فلسفه پیشاسقراطی
نویسنده:
Katie Scarlett Kingsley
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : چکیده هدف این پایان‌نامه بی‌ثبات کردن این فرضیه است که تاریخ‌نگاری یونانی اولیه، همانطور که توسط اولین پزشک موجود آن، هرودوت، نمونه‌ای از آن است، رشته‌ای است که در برابر دغدغه‌های تحقیقات فلسفی معاصر نفوذناپذیر است. کنار هم قرار دادن تاریخ ها با بقایای تکه تکه فیلسوفان قرن ششم و پنجم نشان می دهد که تقسیم بندی سنتی مرزهای عمومی باید در قرن پنجم پیش از میلاد مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد. با تکیه بر آثار شوارتز، نستله، و اخیراً، توماس، تلاش می کنم تا فلسفه را دوباره در روایت ظهور تاریخ نگاری بگنجانم و نشان دهم که دانش فلسفی تا چه اندازه ویژگی های روایی خاص تاریخ ها را شکل می دهد. با نشان دادن ادغام پویا و دستکاری مضامین، نقوش و زبان فلسفی گسترده‌تر، روش جدیدی برای خواندن تاریخ هرودوت ایجاد می‌کنم. در فصل اول، من سنت‌های علمی در مورد تعامل هرودوت با فلسفه پیش‌سالکرات را دنبال می‌کنم، و به‌ویژه بر متفکران آلمانی اواخر قرن نوزدهم که پیشگام این روش خواندن تاریخ بودند، تمرکز می‌کنم، پیش‌زمینه‌ای که بر اساس آن استراتژی هرمنوتیکی خودم را ترسیم می‌کنم. در فصل‌های دوم و سوم، به «تاریخ‌ها» می‌پردازم و پیشنهاد می‌کنم که شخصیت روایی هرودوت پیشرفت‌های معرفت‌شناسی را که فیلسوفان پیش‌سالارات معرفی کرده‌اند، بپذیرد و تغییر دهد. تعهد راوی به حقیقت در تضاد کامل با بازیگران تاریخی در روایت است که بر اساس محاسبات مزیت عمل می کنند، انگیزه ای که تفکر سوفسطایی معاصر را تداعی می کند. فصل‌های چهارم و پنجم، تاریخ‌ها را در چارچوب تحقیق در مورد فیزیک که در بخش‌های فلسفی برجسته است، بررسی می‌کند. در اینجا نشان می‌دهم که هرودوت به جای یک فلسفه خاص جغرافیایی از فیزیک طرفدار یک فلسفه جهانی است، ویژگی متنی که پیامدهایی برای علت شناسی شکست یونانی از ایرانیان دارد. در فصل آخر، نشان می‌دهم که شیفتگی هرودوت به استبداد و امپریالیسم در چارچوب بحث فلسفی بسیار مورد مناقشه در مورد نسبی‌گرایی فرهنگی ساخته شده است. این قرائت از فلسفه و تاریخ نگاری در کنار یکدیگر جدایی عمومی آنها را در قرن پنجم به چالش می کشد و در عوض یک روش شناسی بین رشته ای را الزام می کند که به بافتی کردن تاریخ فلسفه به همان اندازه که به تاریخ تاریخ نگاری کمک می کند کمک می کند.
شک و تردید در دریا: هرمان ملویل و شک فلسفی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
David Evans
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : پایان نامه او به بررسی رابطه هرمان ملویل با فلسفه شکاکانه می پردازد. با خواندن داستان‌های دهه‌های 1840 و 1850 ملویل در کنار نوشته‌های دکارت، برکلی، هیوم و کانت، می‌خواهم نشان دهم که این داستان‌ها با بیان نوبتی، رد کردن و کاهش پذیرش شک فلسفی آشکار می‌شوند. ملویل خواننده ای با دقت متون فلسفی بود و به طور خاص به مفاهیمی مانند غیر مادی گرایی برکلی و «نومنون» کانتی اشاره می کند. اما ملویل صرفاً نظریه های از پیش موجود را نمایش نمی دهد. بلکه در آثاری مانند مردی، موبی دیک و پیر، او ایده‌های شکاکانه و ضد شکاکانه را از طریق راهبردهای ادبی خود به نمایش می‌گذارد و ارتباط آنها را در مناطق خاصی از تجربه بشری نشان می‌دهد. او با این کار کمکی اساسی به یک گفتمان فلسفی می کند که اغلب توسط مفسرانی از جمله ساموئل جانسون و جاناتان سویفت به دلیل گرایش به انتزاع مورد انتقاد قرار گرفته است. علاقه ملویل به شک‌گرایی را می‌توان به عنوان بخشی از یک واکنش فرهنگی گسترده‌تر به دوره‌ای از تغییرات اجتماعی و سیاسی بی‌سابقه در آمریکای قبل از جنگ خواند، و با در نظر گرفتن این موضوع، کار او را با آثار دیکنسون، داگلاس، امرسون و ثورو مقایسه و مقایسه می‌کنم. اما از بسیاری جهات، برخورد متمایز و اصیل ملویل با شک گرایی، او را از معاصرانش متمایز می کند، و برای درک کامل آن باید از طریق قوانین فلسفه و ادبیات به طور گسترده تری گسترد. برای مثال، کاوش او در مورد پیامدهای اخلاقی شک در داستان‌های پیاتزا، می‌تواند با دقت قابل توجهی نظریه‌های متفکران قرن بیستم مانند امانوئل لویناس و استنلی کاول را پیش‌بینی کند. من با توجه به آثار متنی و اشارات فلسفی در هر اثر، به ترتیب زمانی کار می‌کنم. با انجام این کار، امیدوارم بتوانم راه‌های تازه‌ای برای نگاه کردن به شیوه‌های ادبی ملویل و شکل گسترده‌تر حرفه‌اش ارائه دهم. من با تأملاتی در مورد اینکه چگونه تأکید هنجاری ملویل بر تصدیق محدودیت معرفت‌شناختی می‌تواند به عملکرد نقد ادبی کمک کند، نتیجه‌گیری می‌کنم.
آخرین بت نیچه
نویسنده:
Jean-Etienne Patrick Joullié
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این تز مفهوم اراده به قدرت را که توسط فردریش نیچه صورت‌بندی شده است، تحلیل می‌کند. نیچه با اقتباس از ایده رمانتیک اراده، امیدوار بود اراده ای برای قدرت بخشیدن به محور اصلی فلسفه خود و مبنایی ایجاد کند که بر اساس آن ارزیابی مجدد همه ارزش ها امکان پذیر باشد. در تمام جنبه های این پروژه بلندپروازانه، نیچه با مشکلاتی مواجه شد که ثابت می شد غیرقابل حل بود. همان انتقاداتی که او به پیشینیانش وارد کرده بود، برای خراب کردن برنامه‌هایش بازگشت. - نیچه معتقد بود که آرمان های زاهدانه زمانه او ارزش زندگی را کم ارزش و انسان را کم رنگ می کند. در عوض، او اخلاق هومری را تمجید کرد و یک معرفت شناسی طبیعت گرایانه را ترویج کرد و اراده قدرت را به عنوان معیار خود برای هر دو در نظر گرفت. با این حال، رمانتیسم زیربنایی او تضمین کرد که اخلاق و معرفت شناسی او همسو و بر اساس تصوری دنیوی است. اراده به قدرت، زهد به صورت عاشقانه تعبیر می شود. نیچه به پیروی از رمانتیک ها، ماتریالیسم را به دلیل دوگانه انگاری جهانی و فقدان پویایی درونی آن مورد انتقاد قرار داد. برای او، جهان اراده به قدرت است. با این حال، اگر جهان فقط اراده به قدرت باشد، تشخص غیرممکن است. اراده به قدرت تا آنجا که مبتنی بر مفهوم قدرت است، یک تفسیر سطحی است. اراده به قدرت به عنوان یک نظریه فعلیت، ماتریالیسم است که به صورت رمانتیک تفسیر می شود. - از نظر نیچه، روانشناسی مبتنی بر هستی شناسی غلط افلاطونی- مسیحی- دکارتی است. بر اساس دیدگاه او، انسان کانون اراده های روانی-فیزیولوژیکی قدرت است. با این حال، مخالفت او با تقلیل‌گرایی و موضع‌گیری پیشاگزیستانسیالیستی او نیازمند هستی‌شناسی است که قابل تقلیل به فیزیولوژی نیست. اراده به قدرت روح است که به صورت عاشقانه تفسیر می شود. - اراده به قدرت یک واهی فلسفی مرده است: حتی با وجود عنصری از طبیعت گرایی، رمانتیسم نمی تواند با قهرمانی باستانی سازگار شود. تلاش‌های نیچه برای ایجاد فلسفه جدیدی از قدرت (اراده به) با شکست به پایان رسید و منطقی است که باور کنیم که نیچه این را تشخیص داده است.
آموزش، دموکراسی و نمایندگی در فلسفه سیاسی جان استوارت میل [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Corrado Morricone
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این تز به نظریه دموکراتیک جان استوارت میل مربوط می شود. در فصل اول، قبل از ارائه طرح کلی از اهداف پایان نامه، به بررسی روابط بین فلسفه سیاسی و نظریه سیاسی و علم می پردازم. در فصل دوم، من استدلال می‌کنم که برای تطبیق مفاهیم پیشرفت و برابری در یک نظریه فایده‌گرا، یک نظام سیاسی میلیونی باید نهادهایی را ابداع کند که شادی عمومی را ارتقاء دهند، از استقلال فردی محافظت کنند، و جامعه را از حد متوسط ​​حفظ کنند. فصل سوم به بحث درباره آنچه نویسندگان مختلف در مورد میل و آزادی گفته اند می پردازد، سپس نظریه جیمز میل در مورد تعلیم و تربیت و تأثیر کولریج بر اندیشه جان استوارت میل را بررسی می کند. من با انتقاد از تفسیر ریچارد آرنسون که طبق آن ملاحظات و درباره آزادی ناسازگار هستند و برخی از نتیجه گیری های گرگوری کلیز در مورد میل و پدرگرایی به پایان می رسم. فصل چهارم روش‌شناسی علوم اجتماعی و فلسفه تاریخ را که در نوشته‌های میل یافت می‌شود بررسی می‌کند. سپس اندیشه میل را در رابطه با پیشنهادات رادیکال پدرش در نظر می گیرد. من همچنین در مورد ایده استبداد اکثریت بحث می کنم. فصل پنجم با بحث در مورد نظریه بازنمایی هانا پیتکین آغاز می شود. سپس گزارشی انتقادی از تفسیرهای ریچارد کروز و نادیا اوربیناتی از میل ارائه می کنم. من با این استدلال نتیجه می‌گیرم که در یک دموکراسی میلیونی، هر چه میزان پیچیدگی یا نیاز به تخصص در رسیدگی به امور بیشتر باشد، رعایت اصل صلاحیت در ارزیابی اینکه آیا یک نماینده باید به‌عنوان امین عمل کند یا یک امین، بیشتر است. نماینده من همچنین ایده بحث عقلانی را به عنوان نوعی «ضریب نفوذ» معرفی می‌کنم و استدلال می‌کنم که این امر به منطقی و مؤثر شدن یک دموکراسی در امتداد خطوط میلیونی کمک می‌کند. در دو فصل آخر، من بر ارتباط فلسفه سیاسی میل با برخی از مسائل معاصر (ناسیونالیسم، فدرالیسم اروپایی، تغییرات اجتماعی و اقتصادی کنونی) تأکید می‌کنم و در عین حال برخی تحقیقات بالقوه بیشتر را پیشنهاد می‌کنم و نتایج خود را خلاصه می‌کنم.
  • تعداد رکورد ها : 1276